Děti si budou postupně osvojovat pravidla třídy. Při výchovné činnosti budou převládat činnosti hudební, hudebně pohybové hry a častější výlety do přírody, zde je zábavnou formou chceme naučit všemu, co se týká chování k přírodě a ekologie.
Naší snahou je, aby se děti cítily v MŠ bezpečně a nacházely zde dostatek inspirace, nápadů, pomůcek a materiálů pro svůj rozvoj.
Kontakt na třídu – 725 135 403
Ahoj holky, ahoj kluci,
za pár dnů k nám přijde Mikuláš s čerty a anděly. Máme pro Vás novou pohádku „Čert a Káča“, abyste na ně byli lépe připraveni 🙂
Po krátké době se opět vracíme k pohádkám, tou další je „Hrnečku, vař!“ nástěnka – hrneček
Ahoj holky, kluci, rodiče, posíláme nápady na podzimní tvoření. Tentokráte si i trochu zacvičíme 🙂 podzim, počasí
je nám moc líto, že se nám doba, kdy se neuvidíme, zase o pár dní prodlouží. Abyste měli nějakou novou dávku inspirace na tvoření, zpívání, cvičení, atd., posíláme nápady na celý týden, abyste měli z čeho vybírat. V odkazech máte písničky s pohybem a cvičením, stránky se spoustou nápadů, odkud čerpáme i my. Tentokrát si na chvilku odpočineme od pohádek a zabavíme se u Halloweenu, který se pomalu blíží. Moc vám všem děkujeme za krásné příspěvky na facebooku a jsme velmi rády, že naše nápady využíváte a my tak máme zpětnou vazbu.
Ilona a Veronika
Prosíme pár zbývajících rodičů, kteří ještě nejsou v naší uzavřené skupině, aby se přidali na fb skupinu https://www.facebook.com/…239 , kde Vás každý den čeká inspirace a můžete se i pochlubit svými výtvory stejně jako zbytek třídy.
17.10. Dnes si vyrobte hlavu Otesánka podle videa – stříhání zubů, předtím si můžete s Otesánkem zase zacvičit https://youtu.be/AWQsH4lrADsPoté s dětmi proveďte pár cviků prstové gymnastiky na uvolnění ruky, dále na papír děti nakreslí velké kolo – více kruhů grafomotorické cvičení a zároveň břicho Otesánka a nakonec nalepíte potraviny do jeho břicha.
18.10. Pusťte děti do kuchyně a společně si něco, třeba i zdravějšího, upečte nebo si připravte oblíbený pokrm.
Můžete pro děti přichystat ochutnávku, aby zjistily, jaké všechny chutě mají. Zavažte jim oči, ať poznávají potraviny jen podle chuti, hmatu a čichu (koření).
K práci si zazpívejte písničky, které mají děti rády např. Pekla vdolky, 1,2,3,4,5, cos to Janku, cos to sněd, Měla babka 4 jabka, Foukej, foukej větříčku…
Písničky můžete zahrát na různé kuchyňské nádobí.
Připravte si společně slavnostně prostřený stůl a nezapomeňte na používání celého příboru – tj. vidlička v levé ruce, nůž v pravé.
19.10. Smysly
CHUŤ a ČICH jsme si už procvičili. Tak nám zbývá HMAT a ZRAK a SLUCH
Pro rozvoj zrakové paměti si zahrajte známé KIMOVY HRY:
1. Na stůl položte různé předměty – jablko, klíče, gumu, pero… a nechte dítěti chvíli na to, aby si vše prohlédlo. Pak předměty zakryjte např. ručníkem a dítě vám musí vyjmenovat všechno, co si zapamatovalo.
2. Na stůl opět položte různé předměty a zase nechte dítěti chvíli na to, aby si všechno prohlídlo. Zakryjte je, dítě se otočí zády k vám a vy zatím vytáhněte jeden předmět a schovejte ho. Dítě musí uhádnout, která věc zmizela.
3. Nachystejte si různé předměty a ukažte je dětem. Pak je vložte do neprůhledného pytlíku nebo pod hadru, za záda nebo do krabice a děti pouze po hmatu hádají, o kterou věc se jedná.
Projděte si váš byt a zkoumejte různé materiály a textury (dřevo – Otesánek, kov, plast popisujte je – měkké x tvrdé, malé x velké, studené x teplé…
Přikládáme i video s nápady jak si vyrobit a zkusit různé smyslové aktivity
https://www.youtube.com/watch?v=Cih4U17ph8A
SLUCH si můžete procvičit poslechem zvuků zvířátek či zvuků domácnosti https://www.youtube.com/watch?v=zBASH3PSkHc
https://www.youtube.com/watch?v=RJvOPEX_CV4
Pokud máte možnost tisku, zkuste přiložené pracovní listy pracovní listy_tvoření
Nápady, náměty na činnosti na zabavení dětí k pohádce „O Otesánkovi“
– prosíme přečíst, pustit pohádku – je to jedna z těch, které děti asi moc neznají
– vyměňte si role, buďte dítě a to vaše je rodič a pohádku vám řekne
– uvařte, udělejte si společně něco dobrého k jídlu
– podívejte se do lednice, letáků, co máte doma zdravého a co ne (z letáků to můžete vystřihnout a nalepit viz obrázek)
– vyzkoušejte, jaké poznáme chutě – slaná, sladká, kyselá, hořká – ochutnejte, co máte doma (opět můžete použít letáky a říct si podle obrázků)
– poznávejte potraviny podle hmatu, čichu
– zkuste s dětmi projít váš byt a řekněte si, co je z čeho vyrobené, co vše máte ze dřeva, případně, jaký to má tvar (opakování geom. tvarů)
– pokud vám do dovolí hlas, zazpívejte si cokoliv!!!! Máte neuvěřitelné děti, které velmi rády zpívají (Pekla vdolky, 1,2,3,4,5, co s to Janku, cos to sněd, Měla babka 4 jabka, Foukej, foukej větříčku …)
– písničky můžete zahrát na různé kuchyňské nádobí
– připravte si společně slavnostně prostřený stůl
– prohlédněte si knížky o vaření „Kuchařky“
– udělejte si společně rychlou bábovku: https://www.recepty.cz/recept/babovka-v-mikrovlnce-za-10-minut-12045
– zahrajte si hru: U brousku, prostři se co byste si nechali vykouzlit dobrého k jídlu (zase můžete použít letáky)
– udělejte si prostírání – bramborová tiskátka – https://www.alik.cz/a/tiskatka-z-brambor-originalni-a-rychle-hotova
A moc prosíme:
– aby děti používaly slovíčka děkuji, prosím
– a jedli celým příborem, tj. vidlička v levé ruce, nůž v pravé
– a když se vím nebude chtít nic dělat, ať nám děti namalují jakýkoliv obrázek, všechny si pak dáme na nástěnku a povídejte si s nimi a povídejte, protože ty vaše dítka jsou FAKT SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!
Zdravíme všechny naše rosničkové holky, kluky a rodiče,
po situaci, která nastala na jaře, musíme znovu přestoupit na distanční výuku. Prosíme, berte námi zaslané materiály spíše jako inspiraci na nápady, tvoření, cvičení, zpívání a zábavu pro vaše děti doma, aby jim ta karanténa rychleji utekla a doufejme, že se za pár dní všichni zase sejdeme.
Téma pro tento týden je „Pohádka o Otesánkovi“.
Pokračování naší vymyšlené básničky, kterou nám děti po návratu do školky zarecitují.
My jsme přišli na pohádku
a jsme právě na začátku,
básničku si řekneme,
a teď pozor začneme.
Otesánek všechno sní,
velké břicho zaplní.
Jednoho dne však,
pupek udělá bum a prásk.
Začneme. Zde máte cvičení i pohádku o Otesánkovi, zrovna tuto pohádku děti asi moc znát nebudou, tak zkuste poté s dětmi znova pohádku projít vlastními slovy, zeptat se jich na doplňující otázky, vysvětlit jim, čemu nebudou rozumět.
https://www.youtube.com/watch?v=3a5ZVayO0PA&feature=youtu.be
Podtématy tohoto týdne je zdravá výživa, poznávání našich smyslů a různých chutí a materiálů.
Pokud doma najdete nějaké obrázky potravin, např. z letáků, můžete s dětmi třídit, co je zdravé a co ne, obrázky můžete vystřihnout nebo na nich procvičit barvy. A uchovejte si je na zítra budeme tvořit Otesánka. Přikládáme i dva pracovní listy k tomuto tématu.
Co nás čeká v pohádce O červené Karkulce
Prosíme rodiče, aby nám přinesli cokoliv je napadne k pohádce!
Můžete i košíky, košíčky na zapůjčení – vše vrátíme.
Různé obrázky vlků, atd.
Červené šátky, čepičky, trička, sukýnky….
Děkujeme
– četba a vyprávění pohádky „ O červené Karkulce” podle obrázků, posloupnost děje
– rozhovor, co bylo před, co bylo potom, co udělala Karkulka správně, co ne
– kdo je myslivec, hajný – o co se starají
– která zvířátka mohla Karkulka potkat v lese
– hádanky – podle indicií poznáváme pohádku
– proč se holčička jmenovala červená Karkulka?
– kalendář počasí – tvorba, manipulace s obrázky, pojmy mlhavo, větrno, deštivo…
– ditaktické hry: “Roční období“
– třídění obrázků ročních období – pojmenování. co děláme v kterém ročním období
– „Najdi barvu“ ve skupinách, děti nosí předměty do košíku
– povídání o své rodině, jak pomáháme? S čím? Jak se chováme, když někdo onemocní? Čím mu můžeme udělat radost? (pomoci, pohlazením, hezkým slovem, úsměvem…)
– členové rodiny – práce s fotografiemi
– didaktická hra „Co je v košíku?“ – hmatové vnímání, poznávání různých předmětů hmatem
– v košíku jsou dobrůtky, děti je prohlížejí – využití letáků – co je a není zdravé
– připravené různé chuti ovoce, zeleniny, pečiva, jak se změní chuť rohlíku, když ho budeme dlouho kousat
– poznávání chutí, jaké máme chutě
– stavba lesa (rozvíjíme fantazii a představivost) – přírodniny
– hra: „Poznej zvířátko“ – popis podle obrázků
– skládání origami – hlava vlka
– stříhání a skládání puzzle – jednoduché postavy z pohádky
– dobrůtky pro babičku, co měla Karkulka v košíku – modelování
– kresba postavy – jaké máme části těla
– obličejové grimasy – strach, pláč, radost….
– malované čtení s obrázky
– pracovní listy, omalovánky
Nácvik písničky
“Červená Karkulka“
„Červený šátečku“
Pohybové hry
“Na babu“
„Čáp ztratil čepičku“
„Zlatá brána“
„Bloudění v lese“
„Slepá bába“
Překážková dráha
„Kdo pomohl dědečkovi s řepou“ – Pohádka O červené řepě
Co budeme dělat:
Četba a vyprávění pohádky O veliké řepě
– posloupnost děje, popletené obrázky
– obrázkové čtení
– kdo patří do naší rodiny, kteří členové jí tvoří, kdo jsou rodiče, prarodiče, jak se jmenují, kdo je starší, mladší, nejmladší, větší, menší, nejmenší – řazení podle obrázků (přinést fotky rodiny)
Rozvoj řečových dovedností
– rozhovor – proč se domácí zvířata chovají na vesnici a ne ve městě, rozvoj slovní zásoby – tvoření zdrobnělin
Rozhovory s dětmi – Jak rostou rostliny – napodobení pohybem (začínáme v dřepu, postupně si stoupáme až do výponu a vzpažení).
Co všechno potřebují rostliny, k tomu aby rostly, jaké nářadí na zahradu máme doma, z kterého materiálu je vyrobené.
Podle obrázků poznat co to je, k čemu se používá.
Rozhovor s dětmi – jak pomáháme doma na zahradě
Podzimní práce na zahradě MŠ a jeho okolí
Pohyb a hry
Běh mezi řepami – kuželky
Běh okolo kuželek
Přeskakování
Na znamení děti skočí do kroužku
Na znamení děti sednou na míče
Přeskakování míče nebo kroužku
Na znamení dřep v kroužku, vedle
Paty, špičky, celá noha
Poskoky jednou, druhou, oběma nohama
Cvičení s lanem – přetahování v různě velkých skupinkách, cvičení s padákem, se šátky, balančními míči
Hra – Kočku a myš
Pohyb s říkankami podle zvířat (jak se které pohybuje, rozvoj paměti)
Rytmizace básničky, rozklad slov na slabiky
ŘEPA
Řepu tahá dědeček,
za dědečkem babička.
Vnučka měří síly s pejskem,
k tomu mňouká kočička.
Myška se jim jenom směje,
za bříško se popadá,
na zem padá a s ní všichni, je jich velká hromada.
RYTÍŘI
Těšila se řepa, že zasadí ji Pepa.
Chlubila se řeřicha, že už z půdy pospíchá.
Ředkvička se zapýří „My jsme jarní rytíři!“
Co je řepa, jak vypadá, jakou má barvu, proč ji pěstujeme, je pro lidi nebo pro zvířata
– přinést z domova ukázku druhy cukrů
– rozvoj zrakového vnímání, chuti – jakou barvu a chuť má cukr
Pokus rozpouštění cukru ve vodě – kdy se rozpouští rychleji, kdy pomalu, potravinářské barvy – co se změní chuť?? Barva??
Písničky
Šel zahradník do zahrady – spojit s pohybem
Hra na rozvoj předmatematických představ
– vytahujeme řepu – pojmy první, poslední, před, za, mezi, uprostřed…
Která zvířátka pomáhala vytáhnout řepu – práce s obrazovými kartami, třídění zvířata domácí, lesní, ta která žijí na poli
Které písničky, básničky o zvířátkách znáte?
Běží liška
Skákal pes
Kočka leze dírou
Máme rádi zvířata
dramatizace pohádky
Zdravíme všechny rodiče, holky a kluky z Rosniček,
už se na Vás po strašně dlouhé době moc těšíme. Máme pro Vás připravený pohádkový svět, který nás bude provázet celým školním rokem. Pomocí pohádek se dozvíte plno věcí a jako první začneme pohádkou O Budulínkovi. Pro děti a rodiče budou připraveny malé úkoly. Ten první je: prosíme přineste jakoukoliv pohádku, obrázek, věc, omalovánku prostě cokoliv Vás napadne k této pohádce.
Brzy na viděnou Ilona, Helena a nová paní učitelka Veronika
Solná jeskyně
Vrácení peněz nebo pokračování bude probráno na třídní schůzce.
Pozdrav
Dobré ráno, krásný den,
začnem spolu v úsměvem,
pustíme sem čerstvý vzduch.
v zdravém těle zdravý duch.
Stoupneme si vedle sebe,
pohladíš mě a já tebe.
Za ruce se chytíme,
do kolečka chodíme.
Uklízecí
Pořádek tu musí být,
honem hračky uklidit.
Zvedni kostku, auto, míč,
všechno musí rychle pryč.
Na zklidnění
Myši chodí tuze tiše,
protože maj tlapky z plyše.
Tiše myši, šišiši,
ať vás kočky neslyší.
Na mytí rukou
To jsou prsty, to jsou dlaně,
mýdlo s vodou patří na ně.
A po mýdle dobré jídlo
a po jídle zase mýdlo.
Na protažení
Když já se natáhnu,
až na strop dosáhnu.
Když já se skrčím,
do výšky skočím.
Když já si lehnu,
ani se nehnu.